گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

با روز شمار نهضت انقلاب اسلامی ایران در آران و بیدگل _ شماره 11دی ماه 1357

25 دی 1357

این روز، طبق برنامه از قبل تعیین شده، توسط ستاد برگزاری راهپیمایی، روز بیعت با برادران ارتشی اعلام شده بود. به همیـن منظور، مردم آران و بیدگل با اجتماع در میعادگاه همیشگی خود امامزاده محمد هلال بن علی(ع)، راهپیمایی خود را شروع کردند. در این روز تمامی سطـح خیـابان ها از طرف مردم و اطراف پاسگاه توسط برادران ارتشی، آب و جاروب زده شده بود.
تظاهر کنندگان پس از عبور از خیابان محمد هلال بن علی(ع) و چند کوچه و خیـابـان دیـگـر، وارد میـدان امام حسن(ع) شـدند و سپس به طرف خیـابـان 17 شهـریـور ( 25 شهریور سابق ) که پاسگاه ژاندارمری در آن قرار داشت، حرکت کردند. مردم به محض رسیدن به پاسگاه و در حالی که برادران ارتشی در جلو درب پاسگاه به صف ایستاده بودند با نثار دسته های گل با آنها بیعت کردند و این شعار را سر دادند:
ارتش برادر ماست خمینی رهبر ماست
ایران کشور ماست خمینی رهبر ماست
برادران ارتشی که از این عمل مردم هیجان زده شده بودند، با چشم هایی که اشک شوق در آنها حلقه زده بود، گل ها را از مردم تحویل گرفته و در لوله های تفنگ خود قرار دادند و در جواب با ریختن نقل و شیرینی بر سر و روی مردم، از آنها پذیرایی کردند.
این روز در روز شمار انقلاب آران و بیدگل، یکی از با شکوهترین روزها بود. پس از بیعت مردم با ارتش، تظاهر کنندگان به مسیر خود ادامه دادند و در شاهزاده هادی(ع) بیدگل، این مراسم پایان یافت.

26 دی ماه 57

در این روز، راهپیمایی، به دعوت جامعة فرهنگیان آران و بیدگل انجام شد. تظاهر کنندگان، راهپیمایی خود را از حسینیة فاطمیة بیدگل شروع کردند و پس از عبور از خیابان ها و میادین شهر به صحن حضرت هلال بن علی(ع) رسیدند و پس از سر دادن شعارهای ذیل، قطعنامه فرهنگیان قرائت شد:
این است شعار ملی خدا قرآن، خمینی
در طلوع آزادی جای شهدا خالی پیروزی نهایی، اخراج آمریکایی
استقلال، آزادی، حکومت اسلامی

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 1107

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع