گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

بزرگداشت چهارم دی روز حماسه و ایثار مردم آران و بیدگل

یک روز در سال

______________

گوش کن!

می خواهم بریات قصه ای بگویم. قصه ای از مردمی که در روز واقعه تنها حسین علیه السلام و راه او را به رسمیت شناختند و در این راه مردانه ایستادند، جانانه جنگیدند و از همه دارایی شان که جانشان بود و جوانانشان، گذشتند تا پرچم سرخ حسینی تا همیشه ی تاریخ در اهتزاز بماند که:

"هیهات منّا الذّلّة"

از ما که وارثان خون حسینیم به دور است که تن به ذلت دهیم و تسلیم زور گردیم.

وقتی که شیپور جنگ به صدا در امد، یا بهتر بگویم وقتی که شهرهای مرزی ایران ناجوانمردانه مورد هجوم دشمن قرار گرفت، روزی بود که مرد از نامرد به خوبی شناخته شد.

آن روزها که عده ای در پی سوراخ موشی بودند که موذیانه در ان بخزند و فقط با بلندگوهای بیگانه هم نوا و هم زبان شوندف این جا، در قلب کویر و با وجود صدها کیلومتر فاصله از مرزهای غرب و جنوب، مردمی زندگی می کردند که شهره ی دین داری و حق جویی بودند آن هم نه به زبان و فقط در لفظ، بلکه با تمام وجود و با تمام دل و جان، چنان چه در سال های دفاع مقدس، بیش از پنج هزار رزمنده از این شهرستان راهی جبهه ها شدند.

بسیاری از جوانان و نوجوانان آران و بیدگل در همان روزها و ماه های آغازین جنگ، لباس رزم بر تن کرده و به صف مجاهدان راه خدا پیوستند و با کسب تجربه در این میدان جزو نیروهای باتجربه و کادر گردان شدند.

لشکر هشت نجف اشرف و لشکر 14 امام حسین(ع) نزدیک دو گردان از نیروهایشان بچه های آران و بیدگل بودند و در این میان گردان امام محمد باقر(ع) هموراه با داشتن سه کادر آماده به خدمت، چنان سر به فرمان ولی زمان خود نهاده بودند که طوری برنامه ریزی کردند که اگر جنگ بیست سال هم طول بکشد، گردان همچنان با جایگزینی نیروهای تازه نفس خود را بازسازی کرده و آماده فداکاری و جان فشانی باشد.

مردم آران و بیدگل، از بهترین سرمایه های خود که جوانان و گل های سرسبد زندگی شان بود، برای دفاع از دین و مکتب و کشور، گذشتند و بهترین عزیزان خود را که برخی نان اور خانواده بودند، تقدیم اسلام و قرآن کردند.

اگر امروز را که جارم دی ماه است، به عنوان روز حماسه و ایثار مردم آران و بیدگل نام گذاری کرده اند، به احترام خیل عظیم شهدا، جانبازان، ایثارگران و ازادگان سرافراز آران و بیدگل است که به نسبت جمعیت ان زمان بخش آران و بیدگل، این عزیزان یک درصد کل جمعیت بخش را تشکیل داده بودند.

در عملیات کربلای چهار آران و بیدگل سی و هشت شهید تقدیم آستان حضرت حق کرد که در میان این شهدا، نام شهیدانی چون سرداران شهید حاج شیخ جواد قاسم پور و علی محمد اربابی چون نگینی درخشان به چشم می خورد.

زنده و جاوید باد نام و یاد شهیدان ما.

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 1381

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع