گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

 گرامیداشت روز حماسه و ایثار آران و بیدگل

گزارش ایرنا، فرماندار آران و بیدگل در این مراسم اظهار داشت: نامگذاری چهارم دی ماه به عنوان روز ایثار و شهادت مایه افتخار مردم این شهرستان است.
ابوالفضل معینی نژاد افزود: مردم این خطه از صدر اسلام که میزبان ائمه اطهار بودند و در ادامه در صحنه های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی حضور پررنگی داشته و افتخارات بسیاری آفریده اند.
وی بیان کرد: اوج حماسه آفرینی های مردم به عملیات کربلای 4 و 5 باز می گردد که شهیدان علیمحمد اربابی و جواد قاسمپور از سرداران شهرستان نیز در آن به شهادت رسیدند.
وی گفت: باید با برنامه های بلند مدت جنبه های مختلف روز ایثار و شهادت در بین مردم نهادینه شود و همه ما این روز را به عنوان یک روز تاریخی برای آران و بیدگل مطرح کنیم.
فرماندار آران و بیدگل بر تلاش ستاد برگزاری برای مردمی تر کردن روز ایثار و شهادت شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال تشکیل ستاد برگزاری روز ایثار و شهادت برای برنامه ریزی منسجم برنامه های سال های آینده قرار گرفته است تا نقش گروه های مردمی را پررنگ تر در دستور کار خود قرار دهد.
4 دی ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به عنوان روز حماسه و ایثار آران و بیدگل نامگذاری شده است. در این روز که عملیات کربلای 4 آغاز شد و رزمندگان گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بیدگل به عنوان خط شکن در آن حضور داشتند، 38 رزمنده از جمله دو سردار شهید آران و بیدگل به شهادت رسیدند.
شهرستان آران و بیدگل با تقدیم 824 شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نسبت جمعیت رتبه نخست ایثارگری را در کشور دارد.
آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 1197

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع