گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

برگزاری مراسم روزحماسه و ایثار شهرستان آران وبیدگل

4 دی یادآور خاطره گردان خط شکن امام محمدباقر (ع) لشکر14 امام حسین (ع) در عملیات کربلای 4 بود. این گردان که اکثریت کادر آن از شهرستان آران وبیدگل بودند در عملیات کربلا 4 و در جنوب خرمشهر به همراه لشکرهایی از سپاه مثل لشکر 8 نجف و 41 ثارالله و دیگر یگان ها در غروب 1365/10/3 جانانه با رزم دریایی و زمینی غریبانه جنگیدند و نهایتا جمعی زیادی به شهادت رسیدند .

شهادت سردار شهید طلبه عامل جناب حجت الاسلام حاج شیخ جواد قاسم پور آرانی و سردار شهید علی محمد اربابی رئیس ستاد لشکر 8 نجف در این عملیات به همراه 36 نفراز عزیزان این شهرستان در این رزم نابرابر و همچنین ادامه آن در عملیات کربلای 5 که منجر به شهادت 83 شهید از شهرستان آران و بیدگل شد با تصویب شورای فرهنگی ایثار و شهادت بنام روز حماسه و ایثار این شهرستان نامگذاری شد.

جلسه روز یکشنبه 1401/10/4 ساعت 18 با تلاوتی از آیات کلام الله مجید در شبستان حضرت آیت الله عاملی (قدس سره) حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) آغاز و سپس گروه سرود هلال منیر؛ قطعه ای در رثای شهدا اجرا و سپس مداحی همزمان با ایام فاطمیه برگزار و با مرور خاطرات توسط رزمندگان و سخنرانی سردار اهوازیان جلسه به پایان رسید .

رونمایی از اطلس جامع شهدای شهرستان آران وبیدگل و 3 جلد وصایای کامل شهدای شهرستان آران و بیدگل بخش پایانی این مراسم بود. حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان و حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ ابولفضل سلیمانی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل وآقای دکتر رضایی فرماندار محترم شهرستان آران و بیدگل و دیگر مسئولین و رزمندگان و خانواده معظم شهدا و سایر اقشار مردم در این مراسم حضور داشتند.

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 262

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع