گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

روایتی دیگر از حضور رزمندگان آران وبیدگل در لشگر 8 نجف

در تاریخ 1365/9/12 اعزام سپاه محمد رسول الله(ص) از سپاه کاشان به مقصد شهر شوشتر خوزستان مقرلشگر 8 نجف انجام شد.

اولین حضور پرشور و موثر کادر سپاه از منطقه آران و بیدگل در قالب اعضای سپاه کاشان در لشگر 8 نجف بود تا قبل از این عموما در لشگر 14 امام حسین و یا توپخانه و تیپ قمربنی هاشم و حتی کردستان و سیستان و بلوچستان سازماندهی و ادامه خدمت می دادند .

حضور سردار شهید علی محمد اربابی ابتدا در معاونت آموزش لشگر و سپس معرفی بعنوان ستاد لشگر از طرف سردار شهید حاج احمد کاظمی موجب دلگرمی رزمندگان منطقه آران وبیدگل و کاشان بود .

خدمت این رزمندگان در بخش ها و واحدهای صنفی و ستادی لشگر پراکنده شده بود.

سردار شهید علی طالبی در معاونت آموزش لشگر، پاسدار سپهبد حبیب الله دانه گردی در یگان دریایی لشگر و سردار بسیجی شهید سید علیرضا بنی طباء بعنوان فرمانده گردان و سردار شهید ناصر شاهمیرزایی از نیروهای شاخص این دوران در لشگر 8 نجف می باشند.

شهید امیر درب مسجدی با مسئولیت جانشین واحد ادوات و ضد زره نیز از رزمندگان منطقه آران وبیدگل در لشگر 8 نجف بود.

سردار شهید علی اربابی بیدگلی فرمانده گردان علی بن ابیطالب که در عملیات بیت المقدس 7 به شهادت رسید از دلاورمردانی بود که در روزهای پایانی جنگ به دیدار برادر شهیدش ( علی محمد و علی اصغر ) شتافت و از برادران پاسدار و دلسوزان که مدتی در لشگر 8 نجف این یگان را همراهی کردند و در واحد های مختلف مثل پاسدار علی محمد قاسم پور ( زرهی لشگر ) پاسدار حسین ابولحسنی ( یگان دریایی کوثر ) و پاسدار عباسعلی مزرعتی ( یگان دریایی کوثر )، پاسدار سید جواد تکیه ( اطلاعات لشگر )، پاسدار
عباس حیدری مقدم ( دفتر فرماندهی لشگر )، پاسدار رحمت الله بذر افشان ( نیروی انسانی لشگر ) و . . . می توان نام برد .

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 391

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع