گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

خصوصیات اخلاقی شهدای دفاع مقدس

خصوصیات اخلاقی شهدای دفاع مقدس

**خصوصیات اخلاقی بسیاری از شهدا قبل از شهادتشان شبیهه هم بود .بعضا اتفاق می افتاد که یک شهیدی خصوصیات اخلاقی منحصر بفرد داشته باشد . **

1- خواندن نمازهای واجب به اول وقت و به جماعت میخواند

2- خواندن نماز شب واتصال آن به وقت نماز صبح بطور مداوم

3- قرائت سوره واقعه هرشب قبل از خواب

4- شرکت در مراسم سینه زنی ونوحه سرائی در هرشب وحتی مواقعی که در روز انجام می گردید

5- در انتهای نماز پس از خواندن تسبیحات حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام پیشانی خود را وسیس سمت راست صورت وبعد از آن سمت چپ صورت را برروی مهر گذاشته و ذکر شکرا شکرا وحمدا حمدا والهی العفورا تکرار وسپس برروی دوزانو روبقبله نشسته وبا گفتن 70 بار استغفرالله ویا ذکر صلوات بر حضرت محمد وآل او اعمال مستحبی را انجام میداد.

6- هنگامی که باهمرزمان خود دور هم جمع می شدند به جای تعریف جک ولطیفه برای خندیدن بیاد همرزمان شهید شون می افتادند وباباز گویی خاطراتی از آنها دسته جمعی می گریستن.

7- در بیشتر مواقع در حال واحوال خود به سر برده وبا به دست گرفتن تسبیح به ذکر صلوات مشغول وبعضا خلوط گاهی برای خود پیداکرده در حال خواندن نماز های مستحبی وقرآن بودند .

8- برای خود نمای قبر درست می کردند ودرن آن رفته وبه نماز وقرائت قرآن ودعا مشغول وحتی دربعضی ازشبها درون آن می خوابیدند ونیتشان این بود میگفتند بگذاربدجسممان عادت کند وهنگام مرگ موقعه ای که ما را درون قبر می گذارند وحشتی از قبر نداشته باشیم. .

9- هنگامی که می خواستند بسوی عملیات حرکت کنند همرزمان خود رادر بغل گرفته چون ابر بهاری می گریستن واز یکدیگر حلالیت می طلبیدن ووسائل شخصی خود اعم ازساعت وانگشتر وحتی پول رابه همرزمان خود می بخشیدند

10- در هنکام حرکت بسوی عملیات به همرزمان خود قول می دادند که هرکدامشان شهید شد دیگری را در آن دنیا شفاعت کند وکسانیکه می مانند ادامه دهنده راه شهید باشند وبه یکدگر قول میدادند که مردانه و عاشورایی بجنگند وحتی اگرسطحی مجروح شدند تاهنگامیکه توان دارند در مقابل دشمن ایستادگی نمایند وبه پشت خط اصلی برنگردند .

11- تعدادی از شهدا بین همرزمان خود عقد واخوت می بستند که در عملیات هرکدامشان مجروح شد ونیاز به عقب نشینی تاکتیکی بود اونی که سالم ماند جسم مجروح دیگری را در منطقه باقی نگذارد به هر طریق ممکن به پشت خط منتقل نموده ودر صورت شهید شدن هر کدامشان در روز قیامت منتظر دیگری باقی بمانند که باهم از پل صراط عبور نمایند .

12- ایمان بالای حضرت ابراهيم خليل(ع)باعث شد که آتش نمرود برایش گلستان شد ایمان بالای شهدا باعث می شد از آتش گلوله های دشمن نهرساند ودر عملیاتها فکر می کردند از باغی عبور می کنند که برسرشان انواع گل پاشیده می شود .

همه مامی خواهیم شهید شویم وبه بهشت برویم ، شهید شدن مردن می خواهد، اما وقتی صحبت از مردن به میان میآد می ترسیم ومی خواهیم سالهای سال زنده بمانیم مردن جرأت می خواهد شهدا جرأت مردن را پیدا کردند ورفتند برای شادی روح کلیه شهدا وامام شهدا فاتحه ای قرائت شود با ذکر صلوات

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 6180

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع