گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

شب های قدر گویی رزمندگان نزول آیات را می دیدند

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس درباره مراسم شب های احیای جبهه ها گفت: مراسم شب های احیا در جبهه ها وصف شدنی نیست انگار همه رزمندگان نزول آیات الهی را مشاهده می کردند.

اسماعیل محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: ختم قرآن و مناجات و دعاهای افتتاح و جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی جزء برنامه های شبانه رزمندگان در سنگرها بود و پیش از سحری نیز رزمندگان دعا و نماز شب را در کنار سنگرها و پشت خاکریزها برپا می کردند.

وی در خصوص روزه داری رزمندگان، گفت: روزه داری رزمندگان در آن دوران سوزان و طاقت فرسادر هوای گرم خوزستان و جنوب هیچ وقت نتوانست رزمندگان را مستاصل کند.

محمدی ادامه داد: رزمندگان دوران دفاع مقدس گوش به فرمان فرماندهان خود بودند، جایی که صلاح می دیدند روزه داری برای ماموریت های مهم جنگ خللی وارد نمی کند و شرعی هم اشکال ندارد طبق فتوای حضرت امام خمینی(ره) اجازه می دادند.

وی که سابقه بیش از چهارسال حضور در جبهه ها و شرکت در عملیات های بزرگی همچون والفجر8، کربلای 5 و 8، نصر 7 دارد و چهار ماه رمضان را در جبهه ها سپری کرده، اضافه کرد: سفره های افطاری و سحری رزمندگان حال و هوای عرفانی و بسیار ساده ای داشت و با همان هدایای مردمی که به جبهه ها ارسال می شد و گاهی کنسرو، نان و پنیر و گاهی نیز نان خالی آراسته می شد.

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 2315

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع