گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

سردار و معلم شهید سید علیرضا بنی طبا  انقلابی ریشه دار و شجاع در مقابل طاغوت

با اوج گرفتن حوادث انقلاب در سال 1357کم کم شرایط مبارزاتی تغییر کرد . پس از صدور اعلامیه های حضرت امام (ره)در نجف و پاریس ، تکثیر و توزیع اعلامیه ها یکی از اقدامات حساس و مهم بود که با ریسک پذیری بالائی همراه بود. یکی از مکان های تکثیر اعلامیه ها منزل آقای سید عباس بنی طبا بود. شهید علیرضا در اتاق کوچکی در پشت بام منزلشان یک دستگاه تکثیر را مستقر کرده بود و اعلامیه ها را تکثیر و برای پخش و توزیع در اختیار دیگران قرار میداد.

ساماندهی و هدایت تظاهرات آن روزها بطور عمده در ابتدا درمحله دربریگ وبه ویژه کارخانه برق مدیریت می شد و بعدا محلات دیگر الگو برداری و ادامه دادند. علیرضا نقش موثری در شروع و هدایت راهپیمائی های اولیه داشت. نا گفته نماند که جناب آقای عباس بنی طبا ابوی ایشان نیز درزمینه مبارزات و فعالیتهای ضدر رژیم همگام با جوانان حرکت وفعالیت میکرد.

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد شهیدعلیرضا، شجاعت و شهامت توصیف ناپذیر ایشان بود. او یک انقلابی راستین و صادق بودو شدیدا پای بند به مسیر و هدفی بود که انتخاب کرده بود در راه رسیدن به هدف یک لحظه دچار شک وتردید نمی شد وهیچ چیز مانع از ادامه حرکتش نمی شد.و در راه نیل به هدف آماده فداکاری در هر زمینه ای بود. دربین گروه ۲۰-۱۵نفری ما علیرضا علیرغم سن کمتر ولی از نظر ویزگیهائی که ذکر کردم بدون اغراق برتر بود.

یکی از خاطراتی که از شهید علیرضا بیاد مانده است مربوط به تظاهراتی بود که در پائیز 1357 برگزارمی شدو جمعیت تظاهر کننده به سمت فلکه شاهزاده هادی رفتند. ماموران ژاندارمری در نزدیکی تظاهرکننده گان صف آرائی کرده بودند تا مانع حرکت جمعیت به سمت آران و خیابانهای اصلی ویا پاسگاه شوند. در بین جمعیت شهیدعلیرضا بنی طبا روبروی ماموران می نشیند و دکمه پیراهن خود را باز می کند ودرحالیکه سینه خود را به آنها نشان میداد میگوید که من آماده شهادت هستم و سینه ام آماده دریافت گلوله های شماست. اگر جرئت دارید شلیک کنید.

مسئله شوخی بردار نبود و هر لحظه امکان چکاندن ماشه توسط یکی از ماموران وجود داشت.زیرا همین ماموران بودند که در17 شهریور1357 شهیدان خدمتی وعبدالهی را به شهادت رساندند. این نمونه ای از شجاعت علیرضا در راه مبارزه بود

راوی سید علیرضا بنی هاشمی

تاریخ ارسال: 1402/07/23
تعداد بازدید: 1930

گوهرهای ماندگار شهرستان آران و بیدگل

ایمیل مدیر سایت : info@gmab.ir

شماره تماس : 09121276916

طراحی و تولید: ایده پرداز طلوع